Osud

WWW: Osud

Počet vydaných textů za duben 2016: 50

Vznik: Prosinec 1999

Poslání: Podle stránek by se mělo jednat o „nejčtenější portál alternativního prostoru v ČR a SR“ s heslem: „Pravda je nadosah.“

Dostupné informace o redakci, vlastnické struktuře a financování:

Zakladatelem a provozovatelem je údajně Jiří Mašek, na kterého je zaregistrovaná také doména webu. Je rovněž autorem velkého množství textů, větší část z nich je nicméně nepodepsaná nebo podepsaná nic neříkající přezdívkou. Web uvádí, že redakce neodpovídá za obsah publikovaných článků a stanovisko v nich uvedené se nemusí shodovat s jejími postoje, kdo však kromě Jiřího Maška redakci tvoří, není známo. Ve speciální sekci mohou také čtenáři publikovat své vlastní blogy.

Oficiálně je web financován výhradně z příspěvků čtenářů.

Charakteristika obsahu:

Většina textů publikovaných na webu se týká duchovní tématiky, alternativní medicíny a někdy zcela bizarních „zpráv“, např. „Stovky lidí prý viděly, jak se královna mění v ještěra, posty na Twitteru rychle zmizely.“

Pouze čas od času se mezi těmito články objeví informace nebo úvahy ze světa politiky. Web není výrazně zaměřený na samotnou podporu Ruska, ale často píše o tzv. „Novém světovém řádu“ a publikuje velké množství proti-amerických a proti-západních konspiračních teorií. V minulosti se server například podílel na šíření dezinformace o údajné účasti americké ambasády v Praze na listopadové demonstraci s červenými kartami proti českému prezidentovi.

Když byl web v minulosti obviněn z šíření ruských lží, Jiří Maška se proti zmíněnému nařčení ohradil a označil DVTV, ve které informace zazněla, za „propagandistickou a neobjektivní firmu.“